Quan parlem d'oportunitats apuntem a un ús significatiu de les TIC i entenem que este té lloc quan xiquets, xiquetes i adolescents identifiquen, utilitzen i integren en les seues vides quotidianes els recursos tecnològics que els permeten aprendre, socialitzar, compartir i estar preparats per a la seua inserció laboral en el futur. Este ús ha d'estar travessat per una capacitat crítica, creativa i constructiva que ha de fomentar-se en la llar i en l'escola.
Les TIC poden ser instruments que promouen i que reforcen l'aprenentatge ja que ho fan més atractiu i senzill. La inclusió de les noves tecnologies en els processos educatius ha generat la necessitat de repensar-los, en especial en la forma en la qual es dicten les classes dins de les escoles i com es poden involucrar els pares i mares en este procés.
Actualment, les escoles compten amb una sèrie de possibilitats gràcies a la integració de les TIC en els seus mètodes d'ensenyança. Els alumnes se senten més motivats al comptar amb recursos que els permeten buscar informació i realitzar tasques en menor temps i de manera més interactiva. Igual succeïx a casa al moment de realitzar les tasques escolars, perquè, al comptar amb estes ferramentes tecnològiques, els xiquets se senten més motivats i té un altre dinamisme poder accedir a vídeos, cançons, webs, etc que il·lustren els continguts a aprendre.
JUGAR Y DIVERTIR-SE
Els xiquets tenen l'oportunitat d'accedir cada vegada més a jocs interactius especialment dissenyats per a ells, que els permeten i els ajuden a desenrotllar diferents habilitats i capacitats com la intel·ligència, el coneixement, el pensament estratègic, l'intercanvi de rols, l'expressió, etc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario